Učit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / Jan Hábl
Typ materiálu: TextEdice: Teoretická knihovnaPublication details: Brno : Host, 2013Vydání: Vyd. 1Popis: 118 sISBN:- 978-80-7294-901-4 :
- Učit se příběhem Další variantní název
Typ jednotky | Domovská knihovna | Sbírka | Signatura | Přílohy | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Roztoky | 1 | 37 | Dostupné | 421440049045 |
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.
Zatím nikdo nekomentoval.