000 02045nam a2200253 a 4500
001 4214400000028541
005 20180112114151.0
008 0331s2015----xr ---------u-------cze-d
020 _a978-80-242-4733-5
_q(váz.) :
_c349.00 Kč
040 _aabg508
_eAACR2
_91
_bcze
041 1 _acze
_hswe
080 _a940.53/54
100 1 _aRydell, Anders
_4aut
245 1 0 _aRabování :
_bjak nacisté vykrádali evropské umělecké sbírky /
_cAnders Rydell ; překlad Irena Lysáčková
250 _a1. vyd.
260 _aPraha :
_bKnižní klub,
_c2015
300 _a343 s. ;
_c21 cm
504 _aBibliografie na s. 332-343 -- Obsahuje rejstřík
520 2 _aJiž několik dní po kapitulaci nacistického Německa byl učiněn uvnitř solného dolu v Rakousku u městečka Altaussee neuvěřitelný objev. Spojenecká vojska zde odhalila jednu z největších uměleckých sbírek: tisíce mistrovských děl Rembranta, Rubense, Michelangela a mnoha dalších. Historici dodnes považují za zázrak, že byl tento poklad nejen objeven, ale i zachráněn. Solný důl v Altaussee je totiž obřím bludištěm chodeb dlouhých 67 kilometrů, a to vše v 18 patrech pod zemí. V letech 1933 a 1945 nacisté ukradli doslova miliony starožitností a uměleckých děl po celé Evropě. Speciálně vycvičení vojáci drancovali umění na přímý rozkaz Hitlera, který např. plánoval umístění nejvýznamnějších děl ve Führer muzeu v Linzi. Velká část z ukradených děl byla nalezena právě v Antaussee, ale více než sto tisíc děl zmizelo. Některé ukradené skvosty se dodnes objevují na dost překvapivých místech. Jeden takový měla ve své pracovně například i Angela Merkelová.
653 _a2. světová válka
_apoklady
_aumělecké
_asbírky
_aukradené
_aztracené
_aobrazy
_astarožitnosti
_aNěmecko
_aumění
_aEvropa
_aevropské umění
700 1 _aLysáčková, Irena
_7xx0085172
_4trl
765 0 _tPlundrarna
910 _aabg508
980 _g940.53/54
_d20150331
_t5
_iEuromedia
_j21/2015
_h349.00
_a261.76
_1421440049749
_nK
_zSP