000 01864nam a2200241 a 4500
001 4214400000027642
005 20180112114101.0
008 0202s2014----xr ---------u-------cze-d
020 _a978-80-247-3704-1 :
_c319.00 Kč
040 _aabg508
_eAACR2
_91
_bcze
080 _a37 (159)
100 1 _aHoleček, Václav
_4aut
245 1 0 _aPsychologie v učitelské praxi /
_cVáclav Holeček
250 _aVyd. 1.
260 _aPraha :
_bGrada,
_c2014
300 _a223 s. :
_bil.
490 1 _aPedagogika
504 _aObsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
520 2 _aKdyž pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná? Jak uvádí sám autor: "Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ,bohatěji uvnitř', byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda." Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází
653 _aPsychologie
_aOsobnost učitele
_aúspěch
_aklima školní třídy
_achování
_apraktické rady
830 0 _aPedagogika
910 _aabg508
980 _g37 (159)
_d20150202
_t5
_iEuromedia
_j4/2015
_h319.00
_a239.25
_1421440049508
_zSP