000 | 01864nam a2200241 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 4214400000027642 | ||
005 | 20180112114101.0 | ||
008 | 0202s2014----xr ---------u-------cze-d | ||
020 |
_a978-80-247-3704-1 : _c319.00 Kč |
||
040 |
_aabg508 _eAACR2 _91 _bcze |
||
080 | _a37 (159) | ||
100 | 1 |
_aHoleček, Václav _4aut |
|
245 | 1 | 0 |
_aPsychologie v učitelské praxi / _cVáclav Holeček |
250 | _aVyd. 1. | ||
260 |
_aPraha : _bGrada, _c2014 |
||
300 |
_a223 s. : _bil. |
||
490 | 1 | _aPedagogika | |
504 | _aObsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky | ||
520 | 2 | _aKdyž pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná? Jak uvádí sám autor: "Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ,bohatěji uvnitř', byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda." Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází | |
653 |
_aPsychologie _aOsobnost učitele _aúspěch _aklima školní třídy _achování _apraktické rady |
||
830 | 0 | _aPedagogika | |
910 | _aabg508 | ||
980 |
_g37 (159) _d20150202 _t5 _iEuromedia _j4/2015 _h319.00 _a239.25 _1421440049508 _zSP |