000 01940nam a2200265 a 4500
001 4214400000025917
005 20180112114012.0
008 0826s2013----xr ---------u-------cze-d
020 _a978-80-7294-901-4 :
_c189.00 Kč
040 _aabg508
_eAACR2
_91
_bcze
072 7 _a37
_xVýchova a vzdělávání
_2Konspekt
080 _a37
100 1 _aHábl, Jan
_4aut
245 1 0 _aUčit (se) příběhem :
_bKomenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie /
_cJan Hábl
246 1 3 _aUčit se příběhem
250 _aVyd. 1.
260 _aBrno :
_bHost,
_c2013
300 _a118 s.
490 1 _aTeoretická knihovna ;
_v33
504 _aObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
520 2 _aPříběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.
653 _apedagogika
_adidaktika
_apříběhy
_astudie
830 0 _aTeoretická knihovna
910 _aabg508
980 _g37
_d20140826
_t5
_iČeská knihovna
_j2014/47
_h189.00
_1421440049045
_nD
_zSP