Psychologie v učitelské praxi /
Václav Holeček
- Vyd. 1.
- Praha : Grada, 2014
- 223 s. : il.
- Pedagogika .
- Pedagogika .
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná? Jak uvádí sám autor: "Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ,bohatěji uvnitř', byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda." Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází
978-80-247-3704-1 : 319.00 Kč
Psychologie Osobnost učitele úspěch klima školní třídy chování praktické rady