Psychologie v učitelské praxi / Václav Holeček
Typ materiálu: TextEdice: PedagogikaPublication details: Praha : Grada, 2014Vydání: Vyd. 1Popis: 223 s. : ilISBN:- 978-80-247-3704-1 :
Typ jednotky | Domovská knihovna | Sbírka | Signatura | Přílohy | Stav | Půjčeno do | Čárový kód | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kniha | Roztoky | 1 | 37 (159) | Dostupné | 421440049508 |
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná? Jak uvádí sám autor: "Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ,bohatěji uvnitř', byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda." Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází
Zatím nikdo nekomentoval.